Tuesday, May 29, 2007

Street Fighter


Keterangan Produk
Penulis: Ken-Siu Chong
Pelukis: Alvin Lee, Arnold Tsang, Long Vo, noi Sackda, Rob Ross, Alan Tam & Andrew Hou
Kandungan Mukasurat: 144 pages
Bahasa: English
ISBN-10: 0973865202
ISBN-13: 978-0973865202
Saiz Produk: 8.2 x 5.5 x 0.5 inci
Reviu Pembaca: 3.5/5 based on 8 reviu

Tiada maklumat lanjut tentang penulis, Ken-Siu Chong dan pelukis-pelukisnya. Ternyata Devil's Due berani mempertaruhkan mereka untuk menghasilkan komik yang amat fenomena satu ketika dahulu sehinggalah sekarang iaitu, Street Fighter. Hasilnya tidaklah begitu mengecewakan dan lukisan serta warna adalah begitu menarik. Street Fighter yang mempunyai versinya yang tersendiri.

Apa yang agak mengecewakan tentang komik ini adalah saiznya, begitu kecil untuk kita menikmati aksi-aksi pertarungan seolah saiznya tidak begitu sesuai dengan Street Fighter yang amat terkenal dengan aksi pertarungan samada di dalam permainan video atau TV. Komik usahasama Devil's Due dan Udon Entertainment ini perlu diberi saiz yang lebih besar dan muka hadapan yang lebih tebal.

Tiada banyak yang dapat diceritakan disini kerana aku baru membaca vol 1 dan vol 2 dan 3 masih belum dimiliki. Aku akan membuat reviu komik ini apabila aku sudah membaca vol 2 dan vol 3. Apa pun setakat ini apa yang dapat aku perkatakan ialah, ianya menghiburkan untuk komik aksi seperti Street Fighter.

1 comment:

Manusia Pekasam said...

Jarang nampak buku ni. Nanti nak try caghi la.