Thursday, May 17, 2007

Runaways Vol 1


Aku hanya mengetahui kewujudan komik ini melalui Amazon setelah melayari laman web tersebut untuk mencari beberapa buah komik. Setelah membaca beberapa testimonial dari pembeli dan pembaca Runaways, hati aku terus terpaut untuk memilikinya dengan kadar segera. Aku cuba mencarinya di Kino tetapi usahaku gagal kerana Kino kehabisan stok dan yang ada hanya TPB yang bersaiz kecil. Sungguh mengecewakan!

Terpaksalah aku memesannya melalui Amazon.com. Dalam masa 3 minggu ke 4 minggu Runaways Vol 1 berada dalam genggaman aku setelah menunggu dengan penuh keseksaan. Chewah!

First impression aku kepada komik ini adalah, lucu yang amat dan menarik. Lucu kerana Brian K Vaughan, penulisnya berjaya mewujudkan suasana lucu dan kelakar antara watak-watak yang menghiasi Runaways Vol 1 ini. Walaupun lukisannya adalah tidak sehebat mana tetapi tulisan BK Vaughan begitu mengasyikkan seperti mana dia melakukan untuk Y: The Last Man. Watak-watak seperti Alex Wilder,
Gertrude Yorkes, Chase Stein, Karolina Dean, Nico Minoru, and Molly Hayes adalah enam remaja yang menghadapi masalah dengan ibubapa mereka. Sikap tidak puashati dan rebellious menjerumuskan mereka ke dalam kancah kekalutan dan kebimbingan dibunuh ibubapa mereka sendiri!

Itulah kebenarannya dalam Runaways. Ibubapa mereka adalah penjahat-penjahat yang selama ini banyak membuat kacau di kota Los Angeles. Siapa boleh menyangka bahawa selama ini ibu bapa mereka adalah penjahat yang sangat-sangat dikehendaki pihak berkuasa LA dan S.H.I.E.L.D.S.

Rahsia ibu bapa mereka telah terbongkar dan perbuatan mereka diketahui oleh remaja-remaja tersebut dan membawa mereka ke alam bahaya dan berkemungkinan dibunuh!

Err...bersambung kerana aku belum lagi mampu menghabiskan komik ini. Wahahahaha!!

Runaways Vol 2 sudah berada dipasaran, dapatkannya kalau ada duit lebih.

No comments: